29 Ekim 2009 Perşembe
Volkswagen TSI Teknolojisi Nedir?
Volkswagen, TSI teknolojisi ile rakiplerini zorluyor. Nedir bu TSI motorların özelliği. Düşük hacimden yüksek güç üretmeleri. Hem de az buz bir güç değil bu. Yeni Golf’lerde 1.4 lt motordan 160 beygir, 2.0 lt motorlu Scirocco modelinde ise 200 beygir güç üretebilecek bir motor. Peki nasıl becerebiliyor bu TSI motorları bunu görelim.
TSI motorları kompresör sistemi ile turbo sistemini bir araya getiren özel bir motor. VW ile gündeme geldiler şimdi ise Audi, Skoda gibi kardeş markalarda kullanılıyorlar. Normalde kompresör sistemi -Mercedes’te de bulunan- düşük devirlerde yüksek güç üreten sistemlerdir. Fakat yüksek devirlerde yüksek güçler elde edilemez. Turbo sistemleri ise yüksek devirlerde yüksek güç üretmek amacı ile kullanılırlar. VW’in mühendisleri işte bu iki sistemi aynı sistem çatısı altında topladılar. Böylece kesintisiz performans sağlanırken aynı zamanda daha küçük motor hacmine rağmen yüksek güç ve torktan ödün vermeksizin yakıt tüketimi düşmüş oluyor. Yıllardır denenen bu işi onlar başardılar ve kalitelerini gösterdiler. Aslında onların kalitesini bir arabaya o kadar silindir ve beygir nasıl sığar diye hayretle izlediğimiz Bugatti Veyron’da fazlasıyla görmüştük. TSI motorlarında ayrıca 6 delikli optimize edilmiş enjektörler kullanılmaktadır. Yukarıda VW mühendislerinin dahice hayata geçirdikler kompresör ile turbonun beraber çalıştıkları TSI motorunun çalışma prensibi bulunmaktadır.
TSI teknolojisinin avantajları:
-Düşük yakıt tüketimi:
– Düşük vergi: TSI teknolojisi ile 2.0 lt motordan elde edeceğimiz gücü 1.4 ten elde edebiliyoruz. Vergi olarak yılda yaklaşık 1.100 TL gibi bir avantaj sağlıyor bu tüketiciye.
-Yüksek performans:
–Düşük emisyon:
Dezavantajları:
- Yüksek fiyat
Bizleri meraklandıran bir diğer konu ise 1.4 TSI motorlu VW Golf’lerin hem 122 beygir hem de 160 beygirli modellerinin mevcut olması. Görünen o ki iki model de aynı motor hacmine sahip. Aralarında ise 4.000 TL’yi geçen bir fiyat farkı mevcut. O farkı yaratan ise sadece yazılım, yani çok bir maliyeti yok. Orası da işin güzel pazarlama stratejisi…
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder