Toyota, hibrid araçlarını fren sorunu dolayısıyla geri çağırıyor. Bu kadar büyük bir hatayı yapan dünyanın en büyük otomotiv şirketi. Yıllardır otomobil severlerin ilk tercih ettiği markalardan birisi olan Toyota peki bu hataya nasıl düşer? Az değil, küresel çapta tam 437 bin adet araç (3. nesil Prius, Prius PHV, Lexus HS250h ve Sai modelleri) geri çağrıldı. Neyse ki Toyota'nın hibrid modelleri Türkiye'de daha satışa sunulmadı. Haziran sonu gibi yaklaşık 90 bin TL'lik bir anahtar teslim fiyatı ile satışa sunulacak hibrid araçlar test amaçlı birkaç yere gönderildi. Hibrid Prius ile seyahat etme fırsatı bulan nadir kişilerden birisi olarak, aracı çok başarılı buldum. Yakıt tüketimi çok az ve konsolda bulunan bilgi ekranı ile hangi yakıt sistemi tercih edildiğini kolaylıkla ve keyifle takip ederek, ekonomik ve çevreci yolculuğun tadını çıkarabiliyorsunuz. Bu kadar büyük bir firma, yeni bir anlayışın öncüsü olarak piyasaya sunduğu araçlar için nasıl bu kadar dikkatsiz davranıyor, anlaşılır gibi değil. Toyota'nın başkanı Akio Toyoda, kalite taahhütlerini arttıracaklarını belirterek, "genchi genbutsa" prensibi ile bayiler ve tedarikçiler ile birlikte bu sorununu üstesinden gelecek ve müşterilerinin güvenini kazanmak için ellerinden geleni yapacaklarını açıkladı. Toyota firmasının yönetim ve üretim felsefesindeki beş prensipten birisi olan "genchi genbutsa", "git ve gör" anlamına geliyor.Toyota firması, bu zaman zarfında ayrıca açılan davalarla uğraşıyor. ABD'de 2010 model Prius sahibi bir müşteri, geri çağırmayı gerektirecek mahkeme kararı çıkartmak amacıyla, fren sorunu giderilmediği için Toyota'ya dava açtı. Ayrıca Moodys, şirletin şu anda Aa1 olan kredi notunu düşürebileceğini açıkladı. Fitch 28 Ocakta, Standart&Poor ise 5 Şubatta Toyota'yı negatif izlemeye aldıklarını açıklamıştı.
Bu hata Toyota'nın ilk geri çağırması olsa affedilebilirdi fakat daha önce gaz pedalı ve paspas sorunu yüzünden Avrupa'da 1.8 milyon, ABD'de ise 2.3 milyon aracı geri çağırmıştı. Avrupada gaz pedalı arızası yüzünden geri çağırılan modeller Corolla, Auris, Verso, Avensis, Yaris, IQ, Aygo ve RAV 4. Türkiye'de ise Toyota Pazarlama Ceosu Ali Haydar Bozkurt'un açıklamasına göre yeni sevkiyatta sorunlu araç yok. Stoklar ve bayilerde bulunan sorunlu araçlar ise geri çekilmiş. Fakat Bozkurt yaptığı açıklamada potansiyel gaz pedalı arızası olabilecek 57 bin 301 adet Toyota aravın ülkemizde tragikte seyrettiğini ve geri çağıracaklarını açıkladı. Bu araçların şasileri bir sisteme yüklenecek, müşteriler ise buradan şasi numaralarını kontrol ederek kendi araçlarının problemli olup olmadığını öğrenebilecek. Servise çağırılacak araçlar ise 20-30 dakika sürecek bir işleme tabi tutulacak.
Bakalım dünya genelinde sıkıntılı günler yaşayan dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan Toyota, düşen imajını nasıl yükseltecek?
Kaynak: Taraf Gazetesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder