19 Şubat 2010 Cuma

TOYOTA YİNE ÇAĞIRIYORRR!!!

Artık her gün otomobil firmalarının arızalar nedeniyle araçlarını geri çağırma haberleri okumaktan sıkıldık. Toyota, gaz pedalı arızası, hibrid araçların problemlerinden sonra, önceki gün de ABD’de hidrolik direksiyon hortumunun kontrol edilmesi amacıyla 7.300 adet 2010 model Camry modelini geri çağıracağını açıkladı. Bu seferki problem hidrolik direksiyon hortumunun, fren hidrolik hortumu ile temas edip, fren hidrolik hortumunda delik açabileceği ve hidrolik fren kaybına yol açabilecek olması. Camry Toyota’nın en lüks modeli, Türkiye’de pek sık rastlamasak da 111.400 TL’lik anahtar teslim fiyatına sahip. Bu kadar lüks bir araç alırken bile müşterilerinin akıllarında soru işareti bırakmaya hakkı yok Toyota firmasının. Oldukça profesyonel bir yönetim anlayışına sahip olan Toyota firması artık kalite kontrol bölümü ile ilgili radikal kararlar almalı. Kim bilir, belki de otomotiv devlerinin yaşadığı bu sorunlar ilerisi için diğer firmalara da ders olur ve ileriki yıllarda daha çok kontrolden geçmiş daha güvenli araçlar kullanmanın keyfini çıkarabiliriz.

Kaynak: Taraf

15 Şubat 2010 Pazartesi

İkinci El Opel Astra Fiyatları

Opel Astra ülkemizde ikinci el trafiği en yoğun olan modellerden. Sıfır Astra HB fiyatları 41.283 TL ile 59.805 TL arasında değişirken uygun ikinci el Astra bulmak mümkün. Yeni kasa Astra HB ülkemizde 2004 yılından itibaren satılmakta olup fiyat aralığı 22.000 TL ile 35.000 TL(2009 model) arasında değişmektedir. Diesel modellerini ise 23.000 TL’den başlayan fiyatlarla bulmak mümkün. Yalnız ikinci el araç alınırken(özellikle diesel modellerde), aldığımız aracın daha önce şahıs mı firmaya mı ait olduğunu araştırmamız gerekmektedir. Uygun diesel Astra bulmak mümkün fakat bunlar iyi araştırıldığında bazen filo firmalarının kiralık olarak kullandığı araçlar olabiliyor. Kiralık araba olmalarından dolayı da kötü kullanılmış olabiliyorlar. Artılar: Uygun yakıt tüketimi(diesel). Diesel motor sesi kabinde çok rahatsız etmiyor. Kolay kolay eskimeyecek iç ve dış tasarım. Başarılı ses sistemi.
Eksiler: İlk kalkışta ivmelenme zayıf(diesel). Yetersiz eşya koyma gözü.Astra 1.3 CDTI ECOTEC DIESEL – 90 hp – Yakıt Tüketimi(lt/100km)düz/easytronic: şehir içi: 6.3/6.4 şehir dışı: 4.1/4.2 karma: 4.9/5.0
Astra 1.4 16 V ECOTEC TWINPORT – 90 HP - Yakıt Tüketimi(lt/100km): şehir içi: 8 şehir dışı: 5 karma: 6.1
Astra 1.6 16 V ECOTEC Enjoy– 115 HP - Yakıt Tüketimi(lt/100km)düz/easytronic: şehir içi: 8.7/8.5 şehir dışı: 5.2/5 karma: 6.5/6.3

12 Şubat 2010 Cuma

Ne Oluyor Bu Otomobil Firmalarına?!

Bir önceki haber de dünyanın en büyük otomobil şirketi Toyota’nın yüz binlerce aracını geri çağırmasını ve dünyada büyük bir prestij sıkıntısına girdiğini sizlerle paylaşmıştım. Şimdi ki haber ise bir başka büyük otomotiv firması olan Honda ile ilgili. Honda da Toyota’dan sonra 437 bin 763 adet aracını geri çağıracağını açıkladı. Sebep ise hava yastığı problemi. Toyota’nın ki gibi fren ve gaz pedalı gibi ciddi bir problem gibi görülmese de bu problem çok ciddi aslında. Honda’dan yapılan açıklamaya göre bazı araçlarda hava yastığı patlama riski bulunuyor, yolcu bölümüne metal bir parça fırlatma ve bu da yaralanmalara neden olabilirmiş. Honda Türkiye A.Ş. Temsilcisi Serdar Akman’ın yaptığı açıklamaya göre bu problem Türkiye’de üretilen ve satılan araçlarda yok. Bu sorun, 2000-2001 yılları arasında üretilen ABD ve Kanada’daki Accord, Civic, TL, CR-V ve Odyssey modelleri, ABD’den Pilot ve CL modelleri, Japonya’daki Inspire, Saber ve Lagreat modellerinde mevcut.Bu geri çağırmalar firmalara prestij kaybının dışında maddi olarak da büyük zarar veriyor. Honda sadece hava yastığı problemi için geri çağırmaların şirkete 223-335 milyon dolara mal olacağını açıkladı. Otomobil devlerinin son dönemlerde yaşadıkları bu sıkıntılar umarım onlara büyük ders olur ve kalite kontrol bölümlerine biraz daha önem gösterirler.
Kaynak: Taraf Gazetesi

Toyota'dan Çağrı!!!

Toyota, hibrid araçlarını fren sorunu dolayısıyla geri çağırıyor. Bu kadar büyük bir hatayı yapan dünyanın en büyük otomotiv şirketi. Yıllardır otomobil severlerin ilk tercih ettiği markalardan birisi olan Toyota peki bu hataya nasıl düşer? Az değil, küresel çapta tam 437 bin adet araç (3. nesil Prius, Prius PHV, Lexus HS250h ve Sai modelleri) geri çağrıldı. Neyse ki Toyota'nın hibrid modelleri Türkiye'de daha satışa sunulmadı. Haziran sonu gibi yaklaşık 90 bin TL'lik bir anahtar teslim fiyatı ile satışa sunulacak hibrid araçlar test amaçlı birkaç yere gönderildi. Hibrid Prius ile seyahat etme fırsatı bulan nadir kişilerden birisi olarak, aracı çok başarılı buldum. Yakıt tüketimi çok az ve konsolda bulunan bilgi ekranı ile hangi yakıt sistemi tercih edildiğini kolaylıkla ve keyifle takip ederek, ekonomik ve çevreci yolculuğun tadını çıkarabiliyorsunuz. Bu kadar büyük bir firma, yeni bir anlayışın öncüsü olarak piyasaya sunduğu araçlar için nasıl bu kadar dikkatsiz davranıyor, anlaşılır gibi değil. Toyota'nın başkanı Akio Toyoda, kalite taahhütlerini arttıracaklarını belirterek, "genchi genbutsa" prensibi ile bayiler ve tedarikçiler ile birlikte bu sorununu üstesinden gelecek ve müşterilerinin güvenini kazanmak için ellerinden geleni yapacaklarını açıkladı. Toyota firmasının yönetim ve üretim felsefesindeki beş prensipten birisi olan "genchi genbutsa", "git ve gör" anlamına geliyor.Toyota firması, bu zaman zarfında ayrıca açılan davalarla uğraşıyor. ABD'de 2010 model Prius sahibi bir müşteri, geri çağırmayı gerektirecek mahkeme kararı çıkartmak amacıyla, fren sorunu giderilmediği için Toyota'ya dava açtı. Ayrıca Moodys, şirletin şu anda Aa1 olan kredi notunu düşürebileceğini açıkladı. Fitch 28 Ocakta, Standart&Poor ise 5 Şubatta Toyota'yı negatif izlemeye aldıklarını açıklamıştı.
Bu hata Toyota'nın ilk geri çağırması olsa affedilebilirdi fakat daha önce gaz pedalı ve paspas sorunu yüzünden Avrupa'da 1.8 milyon, ABD'de ise 2.3 milyon aracı geri çağırmıştı. Avrupada gaz pedalı arızası yüzünden geri çağırılan modeller Corolla, Auris, Verso, Avensis, Yaris, IQ, Aygo ve RAV 4. Türkiye'de ise Toyota Pazarlama Ceosu Ali Haydar Bozkurt'un açıklamasına göre yeni sevkiyatta sorunlu araç yok. Stoklar ve bayilerde bulunan sorunlu araçlar ise geri çekilmiş. Fakat Bozkurt yaptığı açıklamada potansiyel gaz pedalı arızası olabilecek 57 bin 301 adet Toyota aravın ülkemizde tragikte seyrettiğini ve geri çağıracaklarını açıkladı. Bu araçların şasileri bir sisteme yüklenecek, müşteriler ise buradan şasi numaralarını kontrol ederek kendi araçlarının problemli olup olmadığını öğrenebilecek. Servise çağırılacak araçlar ise 20-30 dakika sürecek bir işleme tabi tutulacak.
Bakalım dünya genelinde sıkıntılı günler yaşayan dünyanın en büyük otomotiv şirketi olan Toyota, düşen imajını nasıl yükseltecek?
Kaynak: Taraf Gazetesi

9 Şubat 2010 Salı

Hyundai ix55

Hyundai lüks SUV sınıfında yeni modelini satışa sundu. Ix 55, Hyundai’nin Avrupa pazarı için tasarladığı i10, i20 ve i30 modellerinin tasarım anlayışına sahip. Ucuz değil, tam 185.000 TL'lik bir anahtar teslim fiyatına sahip. Tüketiciye bu fiyatla bir ürün sunuyorsanız, kesinlikle bu kadar paraya değeceğine ikna etmeniz gerekiyor. Güçlü, ekonomik ve çevre dostu olarak lanse edilen 3.0 litre V6CRDi turbo dizel motor, 3800 d/d'de 240 PS maksimum güç ve 1750 ile 3500 d/d arasında da tam 451 Nm maksimum tork üretiyor. ix55, 100 km/s hıza 10,4 saniyede ulaşıp 100 km'de 9,4 litre ortalama yakıt tüketiyor. Maksimum hız ise 200 km/s ile sınırlandırılmış. Türkiye'ye tek donanım paketiyle ithal ediliyor. ix55'in donanım paketinde ön, yolcu, yan ve perde havayastıkları, ABS ve EBD, ESP, yüke duyarlı otomatik arka süspansiyon ayarı, Xenon ön farlar ve far yıkayıcılar, LED arka stoplar, lastik basınç kontrol sistemi, elektrik kontrollü ve ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ve katlanabilen ikinci sıra koltukları, tamamen katlanabilen üçüncü sıra koltukları, çift bölgeli elektronik klima, hafızalı sürücü koltuğu, lüks deri paketi, ahşap kaplamalı deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ahşap/metal görünümlü ön konsol, anahtarsız giriş ve çalıştırma, yağmur sensörü, 18 inç jantlar, port bagaj, elektrikli açılır tavan ve park mesafe kontrol sistemi gibi özellikler yer alıyor.Bu özelliklere bakıldığında Hyundai'nin gün geçtikçe arttırdığı marka imajını bu modelle daha da yukarılara taşımak istediğini görebiliriz. İç mekan ise oldukça kaliteli izlenimi uyandırıyor insanda. Peki bu kadar iddialı ve sıradışı olarak piyasaya sunulan Hyundai ix55 otomobilseverler tarafından tercih edilecek mi? Hyundai'nin daimi müşteri kitlesi tarafından kesinlikle tercih edilebilecek bir araç fakat yüksek fiyatı ile rakipleri arasında sıkıntı yaşayacağa benziyor. Oldukça kaliteli olmasına karşın fazla bir albeniye sahip görünmeyen bu yeni Hyundai, çabuk eskiyecek bir izlenim yarattı nedense bende. Fakat bunu zaman gösterecek.
Kaynaklar: http://www.hyundai.com.tr

19 Ocak 2010 Salı

Motorların Çalışma Prensibi

Motorlar, yakıtın yanması sonucu açığa çıkan ısı enerjisini mekanik enerjiye çevirirler. Motorlar, içten yanmalı motorlar ve dıştan yanmalı motorlar olarak iki gruba ayrılırlar. Dıştan yanmalı motorlarda yanma olayı motorun dışında olur. Örnek olarak buhar makinesi, buhar türbini verilebilir. Otomobillerin motorları ise içten yanmalı motorlara örnektir. İçten yanmalı motorlarda yanma olayı doğrudan motorun içinde oluşturulur.
Otomobillerde kullanılan motorlar 4 zamanlı içten yanmalı motorlardır. Bunların çalışma prensipleri benzinli ve diesel taşıtlarda farklılık gösterir. Çalışma prensiplerinden kısaca bahsetmek gerekirse;
Dört zamanlı benzinli motorlar, sabit hacim yanmalı çevrime göre çalışmaktadır. Çevrim dört strok yani dört zamandan oluşmaktadır.
Bunlar;
- emme
- sıkıştırma
- yanma ve genişleme
- egzoz
stroklarıdır. Emme stroğu, pistonun üst ölü noktadan (ÜÖN: Pistanın silindir içindeki geldiği en üst nokta), alt ölü noktaya (AÖN: Pistonun silindir içindeki en alt konumu) gelirken gerçekleşir. Emme zamanında, yakıt-hava karışımı silindirin içine dolar.
Sıkıştırma zamanında, piston AÖN’dan ÜÖN’ya hareket ederek yakıt-hava karışımını sıkıştırır. Sıkışan karışımın sıcaklığı ve basıncı artar.
Yanma ve genişleme zamanı çevrimden iş alınan zamandır. Burada piston ÜÖN’ya gelmeden önce karışım buji ile ateşlenir.
Yanma olayı egzoz subapı açılmadan önce son bulur. Egzoz zamanında, piston AÖN’ya ulaşmadan ezoz subapı açılır. Egzoz zamanında pistonun tekrar ÜÖN’ya hareketi ile yanmış gazlar dışarı atılır.
Dört zamanlı diesel motorlarda durum benzinli motorlara çok benzemektedir. Aradaki fark; diesel motorlarda emme zamanında sadece hava emilir. Sıkıştırma zamanında basıncı ve sıcaklığı artan havaya (basınç 3-5 MPa, sıcaklık 900-1200 K) yanma ve genişleme zamanında yakıt püskürtülür. Yakıt kendi kendine tutuşur.

16 Ocak 2010 Cumartesi

Yeni Kia Sorento!

Evet Türkiye'de satış rekorları kıran Kia Sorento’nun yeni modeli yakında satışa sunuluyor. Kia SUV(Sports Utility Vehicle) segmentinde kendisine o kadar güveniyor ki, geçmişte yayınladıkları şu reklam hala unutulmuyor.
“Rakiplerimiz ilk 3’e girebilsin diye sadece 2 adet SUV ürettik!” (Reklamın çıktığı dönemde perakende satış adetlerinde Kia Sorento pazarda 1., Kia Sportage ise 2. sıradaydı.)
Evet gerçekten çok iddialılar. Piyasaya çıktığı 2002 senesinden bu yana Kia’nın en çok satan modeli olan Sorento, tüketicideki Kia imajını değiştiren, öncü bir model. Kia’nın diğer modellerindeki satışları da etkileyen başarılı bir SUV.
Peki yeni Sorento, önceki gibi tüketicileri etkileyebilecek mi? Nisan 2009’da Seul Otomobil Fuarı’nda sergilenen yeni Sorento eskisine göre daha büyük. 7 yolcunun seyahatine imkan tanıyan yeni Sorento’nun tasarımında en büyük değişiklik ise sahip olduğu monokok gövde. Bu arada yeni Sorento ile Kia CUV(Crossover-Utility Vehicle) segmentine giriş yapıyor. Peki nedir bu SUV ile CUV segmentleri arasındaki fark?
CUV'lar genelde daha alçak ağırlık merkezine sahip. SUV sınıfına göre daha iyi yakıt tüketimlerine sahipler genelde. Yurt dışı rakamlarına bakıldığında CUV sınıfı ikinci el satışları genelde SUV'lara göre daha iyi. CUV sınıfı, aileler için performans ve ekonomiklik açısından SUV sınıfına göre bir alternatif kısacası.
Yeni Sorento’da bulunan bazı özellikler:
- anahtarsız giriş sistemi
- start/stop butonu
- arka görüş kamerası
- navigasyon sistemi
- panaromik cam
- MP3 ve iPod bağlantısı.
Bu özellikler satışa sunulduğu pazara göre değişiklik gösterecektir.
Yeni Sorento’da dört farklı motor görev yapacak. Bunlar:
- 165 HP güç ve 244 Nm tork üreten 2.7 lt V6 (LPG’li)
- 175 HP güç ve 225 Nm tork üreten 2.4 lt Theta II benzinli
- 197 HP güç ve 435 Nm tork üreten yeni dört silindirli 2.2 dizel motor
- 277 HP güç ve 335 Nm tork üreten 3.5 lt V6 motor

Yeni Sorento’yu yakından görmeden yorum yapmak zor. Yeni Sorento eskisine oranla daha dinamik ve güçlü bir görünüme sahip görünüyor. Donanım, boyut ve peroformans özellikleri düşünüldüğünde tüketicilerin beğenisini kazanacağa benziyor. Yeni Sorento’nun reklamları yavaş yavaş yapılmaya başlandı ve Türkiye’de 2010 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulması bekleniyor.
Kaynaklar:http://www.arabam.com, http://www.ntvmsnbc.com, www.carlist.com, www.buzzle.com